آینده پژوهی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بیست سال آینده کسب و کار شما چگونه خواهد بود ؟

در آینده پژوهی قرار بر این است که سعی کنیم آینده های ممکن را تصور و آزمون نماییم. همان موقعیت های محتملی که در حال وقوع هستند تا از این راه بتوانیم آمادگی کسب و کار خودمان را برای مواجهه با آینده افزایش داده و از فرصت های آتی بهرمند شده و برای مقابله با تهدیدات، سازمان خود را از هر حیث تجهیز کنیم.

ولی اگر منتظر بنشینیم تا این موقعیت ها عملا ظهور کنند زمان زیادی را از دست خواهیم داد و خیلی دیر خواهد شد. به ویژه در صورت منفی بودن شرایط، هزینه های زیادی به شرکت تحمیل می گردد.

در صورت بروز فرصت ها نیز قطعاً کسب و کارهای پیشرو و مبتنی بر تفکر آینده نگاری، برندگان اصلی عرصه ی رقابت هستند و از فرصت به وجود آمده منتفع می شوند.

آینده پژوهی در همه حیطه ها و حوزه های کسب و کار تاثیر دارد. به عنوان مثال، ظرف چند دهه آینده جمعیت بالای 65 سال بیشتر از 30 درصد خواهد شد. وقتی که تعداد کارکنان به شدت کم و تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران به شدت زیاد شود، هیچ طرح رفاه عمومی موفق نخواهد بود. پس چه باید بکنیم؟ منتظر بمانیم که چنین شرایطی رخ دهد و هنگامی که در انبوهی از مشکلات به دام افتادیم، به دنبال راه حل بگردیم یا اینکه از هم اکنون خود را برای رویارویی با آن شرایط آماده کنیم؟ بدیهی است که باید از پیش به فکر چاره بود و خود را برای آینده ی ممکن تجهیزنمود.

بنابراین آینده پژوهی شرط رقابت در فرصتهای جدید و رسیدن به کسب و کارهای ارزش آفرین می باشد.

یکی از دپارتمانهای قوی کلینیک فوق تخصصی کسب و کار به این حوزه اختصاص داده شده است. در دپارتمان آینده پژوهی متخصصان زبده از حوزه های متنوع از جمله اقتصاد دان ، جامعه شناس ، تحلیل گر کمی، روان شناس و مدیران علمی و اجرایی کسب و کار گرد هم آمده اند و آماده ارائه انواع خدمات تخصصی آینده پژوهی و نیز مدیریت برند به مخاطبان داخلی و برون مرزی در صنایع مختلف خرده فروشی و مراکز تجاری ، بیمه و خدمات بیمارستانی ،صنعت بانکی و مالی ، گردشگری، توریسم و ... می باشند. ایده اصلی در این دپارتمان، مطالعه و استخراج کلان روندها در اکوسیستم های مختلف کسب و کار می باشد. بر اساس اطلاعات استخراج شده نیز تصویرسازی، تلاش برای تجسم آینده های ممکن و کاربرد این اطلاعات برای توسعه و تحول در کسب و کارها بر مبنای سناریوهای مختلف میسر می گردد. می توان به دولت و شرکت ها پیشنهادات و راهکارهای ارزشمندی در راستای سیاستگذاری و برنامه ریزی آینده ارائه نمود تا وسعت دید پیدا کرده و بتوانند فراتر از وضعیت فعلی را ببینند.

خدمات این دپارتمان در قالب چارت زیر به تصویر کشیده شده است.

رویکردها و اقدامات
کسب وکار گلچین
ابزارهای آینده پژوهی
مشاهده
ادامه مطلب
1397/3/13
کسب وکار گلچین
مشاوره دلفی در زمینه پیش بینی آینده کسب و کار
مشاهده
ادامه مطلب
1396/5/9
کسب وکار گلچین
فرآیند آینده نگاری
مشاهده
ادامه مطلب
1397/3/13
کسب وکار گلچین
واکاوی پیشران ها به عنوان مبنایی برای تدوین سناریوها، نقشه راه یا چشم انداز
مشاهده
ادامه مطلب
1396/5/9
کسب وکار گلچین
سناریو پردازی
مشاهده
ادامه مطلب
1396/5/9
کسب وکار گلچین
چشم انداز سازی به منظور تجسم و ایجاد تصویری غنی و البته نه چندان دقیق از آینده
مشاهده
ادامه مطلب
1396/5/9
کسب وکار گلچین
طرح نقشه راه به منظور گمانه زنی در کشف محصولات مختلف ممکن در آینده
مشاهده
ادامه مطلب
1396/5/9
کسب وکار گلچین
پس نگری به منظور طرح قدم های لازم برای افزایش شانس رسیدن به آینده مطلوب شرکت
مشاهده
ادامه مطلب
1396/5/9
کسب وکار گلچین
مدل سازی سیستم های آینده
مشاهده
ادامه مطلب
1396/5/9
کسب وکار گلچین
شبیه سازی تاثیر و کارآیی سیاست های فعلی شرکت بر آینده
مشاهده
ادامه مطلب
1396/5/9
کسب وکار گلچین
دوره های توانمندسازی آینده پژوهی
مشاهده
ادامه مطلب
1396/5/9
کسب وکار گلچین
مشاوره عملیاتی آینده پژوهی- OFC
مشاهده
ادامه مطلب
1396/5/9